Konta w serwisie e-kopaliński mogą być używane jedynie przez uczniów uczęszczających do naszej szkoły lub przez jej pracowników. Po zakończeniu nauki przez ucznia lub po rozwiązaniu umowy o pracę z nauczycielem, konta na platformie GSuite są kasowane.
Jeśli więc:
- jesteś uczniem i kończysz naszą szkołę lub przenosisz się do innej placówki
- jesteś nauczycielem i kończysz u nas pracę,
możesz przenieść wszystkie dane na swoje prywatne konto Gmail.
Co musisz zrobić?
Zaloguj się na swoje konto uczniowskie lub nauczycielskie i otwórz menu ustawień:
W okienku wybierz opcję Konto:
Odszukaj opcję "Przenieś swoje dane" i kliknij "Rozpocznij przenoszenie"
Wpisz adres swojego konta prywatnego Gmail, a następnie kliknij przycisk "WYŚLIJ KOD"
Na prywatne konto zostanie wysłana wiadomość email z linkiem do kodu. Kod dokładnie przepisz lub skopiuj i wklej, a następnie kliknij przycisk "Zweryfikuj"
Po zweryfikowaniu konta wybierz, które elementy mają zostać przeniesione, a następnie kliknij przycisk "Rozpocznij przenoszenie"
Proces przenoszenia danych może dłużej potrwać
UWAGA!
Po zakończeniu procesu przenoszenia danych otrzymasz stosowną informację email na konto prywatne.
Zdarza się, że system wysyła informację o błędzie. Zanim powtórzysz proces przenoszenia, sprawdź, czy:
1) przeniesione wiadomości email znajdują się na prywatnej skrzynce Gmail w menu po lewej stronie i są oznaczone etykietą "Przeniesione ..." z datą przeniesienia,
2) dokumenty z dysku szkolnego znajdują się na prywatnym Dysku Google w folderze, którego nazwa zaczyna się od adresu mailowego konta szkolnego wraz z datą przeniesienia.